Kwaliteit van onze ondersteuning en zorg

Bij Hospice Zuider-Amstel geloven we dat de kern van de kwaliteit van ons werk is: het bijstaan van onze bewoners in hun laatste levensfase, en van hun naasten.

Samen met de vrijwilligers en coördinatoren sluiten de deskundige verpleegkundigen van thuiszorgorganisatie de Zorgspecialist aan bij de wensen van de bewoners. Dit wordt vastgelegd en geëvalueerd in het persoonlijk bewonersplan van de verpleging.
De professionaliteit van onze vrijwilligers geven wij vorm met een basistraining en vervolgtrainingen. We evalueren regelmatig aan de hand van feedback van bewoners en hun naasten. Tevens vragen we feedback van de vrijwilligers en evalueren de samenwerking met de Zorgspecialist.

Als organisatie maken we actief deel uit van het Regionaal Netwerk Palliatieve Zorg en van een Lerend Netwerk met andere hospices. Het kwaliteitskompas van VPTZ Nederland gebruiken we als hulpmiddel om te werken aan inzicht in onze kwaliteit en een doorlopende cyclus van leren en verbeteren.

Voor meer informatie over de VPTZ https://www.vptz.nl/,

Kwalitetiskopmas VPTZ

Klachtenregelement

Het Hospice is aangesloten bij de VPTZ.

VPTZ Nederland beschikt over een onafhankelijke landelijke Klachten- en geschillencommissie. Deze commissie behandelt klachten bij VPTZ-lidorganisaties: van cliënten (en hun naasten) en van (vrijwillige) medewerkers.

Wilt u meer weten, klik hier.

Privacyregelement

Stichting Hospice Zuider-Amstel hecht veel waarde aan de bescherming van de persoonsgegevens van haar cliënten, vrijwilligers, personeel en andere relaties. Persoonlijke gegevens worden dan ook met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd in lijn met de relevante wetgeving in het kader van de bescherming van persoons-gegevens.

Klik hier voor het gehele privacyregelement.