Kwaliteit van onze ondersteuning en zorg
Bij Hospice Zuider-Amstel geloven we dat de kern van de kwaliteit van ons werk is: het luisteren naar onze bewoners en hun naasten.
Samen met de vrijwilligers en coördinatoren sluiten de deskundige verpleegkundigen van thuiszorgorganisatie de Zorgspecialist aan bij de wensen van de bewoners. Dit wordt vastgelegd en geëvalueerd in het persoonlijk bewonersplan en het bewonersdossier van de verpleging.
De professionaliteit van onze vrijwilligers geven wij vorm met een basistraining en vervolg trainingen. We evalueren regelmatig aan de hand van feedback van bewoners en hun naasten. En we vragen feedback van de vrijwilligers en evalueren de samenwerking met de Zorgspecialist.
Als organisatie maken we actief deel uit van het regionaal netwerk palliatieve zorg en van een Lerend Netwerk met andere hospices. Het kwaliteitskompas van VPTZ Nederland gebruiken we als hulpmiddel om te werken aan inzicht in onze kwaliteit en een doorlopende cyclus van leren en verbeteren.
Voor meer informatie over de VPTZ https://www.vptz.nl/

Klachtenregelement
Het Hospice is aangesloten bij het VPTZ.
VPTZ Nederland beschikt over een onafhankelijke landelijke Klachten- en geschillencommissie. Deze commissie behandelt klachten bij VPTZ-lidorganisaties: van cliënten (en hun naasten) en van (vrijwillige) medewerkers.
Privacyregelement
Stichting Hospice Zuider-Amstel hecht veel waarde aan de bescherming van de persoonsgegevens van haar cliënten, vrijwilligers personeel en andere relaties. Persoonlijke gegevens worden dan ook met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd in lijn met de relevante wetgeving in het kader van de bescherming van persoonsgegevens.